خیاطی

لباسهایى که همیشه مد هستند

لباسهايى كه هميشه مد هستند

 


لباسهایى که همیشه مد هستند

تغییر و تحول لازمه صنعت مد و لباس است؛ اما بعضی از انواع لباس‌ها هیچ گاه از مد نمی‌افتند .

حتما در آلبوم عکس خود خانم‌هایی که پیراهن‌های ماکسی به تن دارند را دیده‌اید و یا آقایانی که شلوار جین به تن دارند، نظر شما را جلب کرده‌اند.

با توجه به اینکه در دنیای مد بعضی لباس‌ها همیشه مد هستند، به نظر می‌رسد داشتن چند مدل لباس با پارچه‌های خاص در کمد لباس به شما کمک می‌کند که همیشه روی مد باشید.

در این مقاله تصمیم داریم استایل‌ها، پارچه‌ها و لباس هایی که همیشه مد هستند را بررسی کنیم.

لباس‌ های همیشه مد دغدغه برای انتخاب پوشش را به طور کامل از شما دور می‌کنند.

چه سبک‌هایی از مد نمی‌افتد؟

امروزه در دنیای مد، ترندها هر سال و یا در بعضی مواقع هر ماه در حال تغییر هستند اما سبک یا استایل‌هایی هستند که از دیرباز مورد توجه قرار دارند. شاید تنها این رنگ‌ها یا جزئیات هستند که تغییر ایجاد می‌کنند. از استایل‌هایی که سال‌ها اصالت خود را حفظ کرده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

1-استایل مینیمال

استایل مینیمال امروز به یک سبک زندگی تبدیل شده است. پوشیدن لباس‌های ساده بارنگ‌های نسبتا تیره شما را از بابت از مد افتادن لباس‌هایتان راحت خواهد کرد. این سبک خود را با لباس‌های راحت، شلوارهای گشاد، تی شرت های ساده و مانتوهای جلوباز راحت معرفی می‌کند، اما مهم‌ترین نشانه این استایل استفاده از رنگ‌های خنثی است. اگر از طرفداران این استایل هستید با خیالی راحت از تغییر رنگ سال یا مد جدید می‌توانید لباس های همیشه مد خریداری کرده و برای مدت‌ها بپوشید.

لباسهایى که همیشه مد هستند

2-ترنچ کت

اینک سال‌ها است که از زیبایی و جذابیت ترنچ کت برای خانم‌ها چیزی کم نشده است. این کت انگلیسی را با هر نوع اکسسوری می‌توان ست کنید. کافی ست به رنگ مد سال توجه کرده و دیگر لباس‌هایتان را با آن ست کنید. این مدل کت در فصل‌های سرد سال برای آقایان و خانم‌ها لباسی ساده و راحت است. در ایران به دلیل الزام پوشیدن مانتو، مدل ترنچ کت با پارچه‌های سبک و خنک دوخته می‌شود و به عنوان مانتو جلو باز در همه فصل‌های سال پوشیده می‌شود؛ اما برای آقایان تنها در فصل‌های سرد به عنوان پالتو پوشیده می‌شود. پوشیدن این کت با انواع شلوار زنانه  ممکن است و با توجه به نوع شلوار می‌توانید کفش مناسب را نیز انتخاب نمایید.

3-کت دو طرف دکمه‌دار

اگر طرفدار استایل کژوال هستید حتماً در لباستان مانتو یا کت دوطرفه دکمه‌دار دارید. این کت‌ها از دیرباز مورد توجه آقایان و خانم‌ها بوده است و امروز نیز مورد توجه طرفداران استایل کژوال است. این کت‌ها را می‌توان در فصل‌های مختلف سال پوشید چرا که پارچه استفاده شده در دوخت آن متفاوت است. از این کت‌ها به عنوان لباس مجلسی، لباس رسمی در جلسات رسمی، استایل خیابانی و… می‌توان استفاده نمود.

4-جین مام استایل

شلوار جین مام استایل یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های شلوار زنانه است که امروز نیز طرفداران بسیار زیادی به خود جلب کرده است. شلوار مام استایل شلواری تمام فصل است که آن را می‌توان با شومیز سفید، بلوز، کت، مانتوی جلوباز پوشید و از این رو برای هر مراسمی قابلیت استفاده دارد.

5-لباس یقه اسکی

یقه اسکی از دیگر استایل‌هایی است که هنوز مد است. بلوزهای یقه اسکی در مدل‌های مختلف برای خانم‌ها و آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل برای افرادی که گردن‌ بلندی دارند مناسب است و بیشتر در فصل‌های سرد سال استفاده می‌شود.

6- پیراهن ماکسی

یکی دیگر از لباس‌ های همیشه مد پیراهن ماکسی است. این پیراهن از جمله لباس‌هایی است که بیشتر خانم‌ها برای مراسم‌های رسمی از آن استفاده می‌کنند. می‌توان گفت از زمانی که به خاطر داریم مادران ما و حتی مادران آن‌ها نیز در مراسم‌های رسمی چون عروسی از پیراهن ماکسی به عنوان پوشش استفاده می‌کرده‌اند. حال با گذشت زمان، پارچه استفاده شده در آن یا مدل یقه پیراهن است که تفاوت یافته است. به نظر می‌رسد همه خانم‌ها در کمد لباس خود حداقل دو یا سه پیراهن ماکسی داشته باشند.

7-تی‌شرت سیاه و سفید

به صورت کلی تی‌شرت‌ها لباس‌های بسیار راحتی هستند که در طول روز و در استایل خیابانی استفاده زیادی دارند؛ اما تی‌شرت سیاه و سفید از جمله لباس‌هایی است که می‌توان گفت هیچ گاه از مد نمی‌افتد. با خرید یک تی‌شرت سیاه یا سفید می‌توانید آن را با هر رنگ و استایلی ست نمایید. طرفدار هر سبک لباس پوشیدن که باشید می‌توانید از تی‌شرت سیاه و سفید برای تکمیل آن استفاده کنید.

8-پیراهن کوتاه مشکی

رنگ مشکی از جمله رنگ‌های خنثی است که اندام را لاغر و متناسب نشان می‌دهد. از این رو پوشیدن پیراهن مشکی کوتاه از قدیم تاکنون مورد توجه خانم‌ها بوده است. آن‌ها از این لباس برای مراسم‌های رسمی یا مهمانی‌های دوستانه استفاده می‌کنند. مدل‌های ساده آن حتی در محیط کاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل یکی از بهترین لباس بانوان چاق به شمار می‌آید.

9-کت و شلوار

کت و شلوار نیز از دیگر لباس‌ های همیشه مد است که از گذشته بسیار دور مورد توجه آقایان و خانم‌ها قرار دارد. در گذر زمان تنها مدل دوخت آن و پارچه‌های استفاده شده در دوخت دچار تغییر و تحول شده است؛ اما کت و شلوار نیز در دسته لباس‌هایی قرار دارد که کندی تغییر مدل می‌دهد.

لباسهایى که همیشه مد هستند .

10-: شلوار

پوشیدن شلوار در ایران به عنوان یک قانون برای خانم‌ها قلمداد می‌شود.

از این رو شلوار را نیز می‌توان در رده لباس‌هایی قرار داد که هیچ گاه از مد نمی‌افتد؛ اما طرز دوخت لباس و پارچه‌های استفاده شده در دوخت هستند که تغییر می‌کنند.

به عنوان مثال شلوار اسبش زنانه یا شلوار اسلش دخترانه کتان مدل‌هایی هستند که خانم‌های ایرانی از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار می‌دهند. کافی است نگاهی به تصاویر قدیمی از تهران قدیم بی اندازید تا این به این موضوع پی ببرید.

author-avatar

درباره adminkharazi

خرازی گل مریم واقع در مازندران شهر بابلسر میباشد که از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز نموده است . کاملترین فروشگاه لوازم خیاطی و خرازی ایران میباشد که به روزترین خرجکارهای لباس،انواع پنل ها ،انواع لوازم خیاطی رو دارد . تمامی محصولات فروشگاه ما از با کیفیت ترین ها میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *